Στο 68,62% έφτασε τέλος Ιανουαρίου του 2016 η συνολική πρόοδος των κατασκευαστικών εργασιών στην Ιόνια Οδό, σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση της αναδόχου εταιρείας «Νέα οδός».
Με την ίδια ανακοίνωση, γίνεται γνωστό ότι τα εργοτάξια σε λειτουργία είναι ανά τμήμα τα εξής: Μηδέν χιλιόμετρο έως 76,7 εργοτάξιο Εύηνου. 76,6 χιλιόμετρο έως 145,7 εργοτάξιο ανισόπεδου κόμβου Αμβρακίας και εργοτάξια στην περιοχή γέφυρας Μενιδίου και στην περιοχή της Συκούλας. Από 96 χιλιόμετρο, περιοχή Τούμπανο, βρίσκεται και λατομείο-συγκρότημα παραγωγής ασφαλτικών και σκυροδέματος. Από 145,7 χιλιόμετρο έως 170 εργοτάξιο Φιλιππιάδας και από 170 χιλιόμετρο έως 190 εργοτάξιο Επισκοπικού.
Στα προαναφερθέντα εργοτάξια, στο τέλος Ιανουαρίου, απασχολούνταν περισσότερα από 1.900 άτομα, ενώ ο συνολικός αριθμός των μηχανημάτων και των φορτηγών που χρησιμοποιούνταν (ιδιόκτητα, κατασκευαστικής κοινοπραξίας αλλά και μισθωμένα από την τοπική αγορά) ανέρχονταν στα 1.478. Τα οφέλη στην τοπική οικονομία είναι πολλαπλά, ενώ με την ολοκλήρωσή της η Ιόνια Οδός θα προσφέρει σ' όλους τους οδηγούς ασφάλεια, άνεση, ποιοτικές υπηρεσίες και μειωμένη κατά μία ώρα διάρκεια διαδρομής στο ταξίδι Αντίρριο-Ιωάννινα.
Υπενθυμίζεται ότι η Ιόνια Οδός αποτελεί το συνδετήριο άξονα μεταξύ γέφυρας Αντιρρίου και κόμβου της Εγνατίας οδού, στα Ιωάννινα. Ο δρόμος αυτός έχει τεράστια σημασία, κοινωνική και αναπτυξιακή, αφού συνδέει όλη τη Δυτική Ελλάδα, αναβαθμίζοντας σημαντικά αστικά και αγροτικά κέντρα όπως τα Ιωάννινα, την Άρτα και το Αγρίνιο. Πρόκειται για ένα έργο που έρχεται να καλύψει μια απαίτηση πολλών ετών και να δώσει νέα ώθηση σ' όλους τους νομούς της ευρύτερης περιοχής.
Το συνολικό μήκος του άξονα της Ιόνιας Οδού είναι περίπου 196 χιλιόμετρα, ενώ περιλαμβάνει και τις παρακάμψεις Αγρινίου και Άρτας. Πέραν των 196 χιλιομέτρων νέου αυτοκινητοδρόμου, θα κατασκευαστούν ανάμεσα στ' άλλα: 24 γέφυρες, 4 σήραγγες, 74 κάτω διαβάσεις και 36 άνω διαβάσεις. Από τις τέσσερις συνολικά σήραγγες, η διάνοιξη των τριών έχει ήδη ολοκληρωθεί (Μακύνειας, Καλυδώνας, Αμπελιάς), ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται η εκσκαφή της μεγαλύτερης σήραγγας (Κλόκοβας) με συνολικό μήκος 2.854 μέτρων, η διάνοιξη της οποίας πραγματοποιείται ταυτόχρονα και από τα δύο μέτωπα. Στο τέλος Ιανουαρίου η εκσκαφή στο μέτωπο εισόδου προσέγγιζε τα 650 μέτρα, ενώ αντίστοιχα αυτή του μετώπου εξόδου ξεπερνούσε τα 990 μέτρα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου